Salg af kyllingebryster sikrer rekord-donation til Støt Brysterne
29.11.2024: 1.007.291 kr. har fjerkræproducenten ROSE POULTRY netop kunne overrække til Kræftens Bekæmpelses Støt Brysterne-kampagne. Donationen er den største donation, ROSE POULTRY har indsamlet i de otte år, virksomheden har været fast sponsor for Kræftens Bekæmpelse.
Siden 2017 har ROSE POULTRY årligt gået pink i september i kampen mod brystkræft og doneret 1 krone per solgt bakke kylling i en kampagneperiode hen over efteråret. I år har virksomheden nået en utrolig milepæl. Med hjælp fra danske forbrugere og danske foodservice-kunder har ROSE POULTRY i år netop kunnet overrække en rekord-donation på hele 1.007.291 kr. til Kræftens Bekæmpelses Støt Brysterne-kampagne. Penge som går ubeskåret til kampen mod brystkræft i form af forskning, patientstøtte og oplysning.
Ifølge Kræftens Bekæmpelse kan knap 12 pct. af kvinder i Danmark forvente at udvikle brystkræft inden de er 80 år. Det svarer til, at én ud af 8 kvinder i Danmark forventes at udvikle brystkræft i deres levetid.
”Brystkræft er en forfærdelig sygdom, som mange af os desværre får tæt ind på livet i vores levetid. Det er derfor en sag, vi gerne vil støtte og hjælpe med at sætte fokus på. Jeg er utrolig stolt over, at vi i år har sat rekord og nu har rundet én million. Det har kun kunnet lade sig gøre med hjælp fra vores detail- og foodservicekunder og fordi forbrugere landet over har støttet os i den gode sags tjeneste ved at lægge kyllingeprodukter med Støt brysterne-etiketter ned i indkøbskurven. Sammen har vi skabt dette flotte resultat,” siger Morten Cederberg, salgsdirektør hos ROSE POULTRY.
Blandt bidragyderne til resultatet er de handlende i Coops butikker. En stor del af den samlede donation kom i år fra kampagner i Coops kæder.
”De lyserøde emballager lyste markant op i køledisken i vores varehuse i kampagneperioden og det gør mig meget glad at høre, at vores medarbejderes indsats og vores kunders indkøb har bidraget til at ROSE POULTRY i år har kunnet levere så flot en donation til bekæmpelse af brystkræft,” siger Rasmus Holgersen, kategoridirektør hos Coop Danmark.
Siden 2017 har ROSE POULTRY med sine Støt Brysterne-kampagner doneret i alt 5.589.653 kr. til Kræftens Bekæmpelse. Donationens størrelse er steget støt gennem årene, og i år nåede ROSE POULTRY millionen.
Hos Kræftens Bekæmpelse er glæden over ROSE POULTRYs rekord-donation også stor.
”Tak både til ROSE POULTRY og til de mange handlende, der har bidraget til det flotte resultat. Vi sætter stor pris på ROSE POULTRYs store engagement, indsats og støtte. Det er med til at gøre en meget stor forskel for brystkræftpatienter og deres pårørende. Vi glæder os til det fortsatte samarbejde,” siger fundraisingdirektør Ken H. Andersen, Kræftens Bekæmpelse.
En hjertesag
ROSE POULTRY indgår i en række samarbejder, der støtter gode formål. Udover den årlige Støt Brysterne-kampagne i september, som ROSE POULTRY har haft som en af sine hjertesager siden 2017, støtter ROSE POULTRY også organisationen Plant et Træ, der planter træer til gavn for miljø og klima samt leverer overskudsvarer til organisationen JunkFood, der producerer og leverer varme, næringsrige aftensmåltider hver dag til hjemløse i København.